Kas svarbiau kuriant inovacinę organizaciją – botagas ar meduolis? Skirtingų kompanijų patirtis leidžia tvirtinti, kad starto vietoje programas dažniausiai teko įvesti KPI vadovams ir išnaudoti materialų stimuliavimą. Vėliau KPI buvo atšaukti – juos pakeitė lenktynių procesas išsaugant piniginį ir materialų skatinimą.
Inovacijų valdymo programą reikia laikyti iš tiesų veiksminga, vykdant sąlygas:
1. Trigeris svarbiau už botagą.
Trigeriu gali būti arba darbuotojų įtraukimo apklausa, kuri patvirtino jų norą paveikti kompanijos vystymąsi, arba noras savininko ar vyriausiojo vadybininko, kurie tiki, kad verslas duoda pastovų rezultatą tuomet, kai darbuotojai jaučiasi ne menki sraigteliai, o kūrėjai. Meduolis yra ne kiek materialus paskatinimas, o prisidėjimo, savigarbos ir pasididžiavimo jausmas.
2. Nuo kiekybės iki kokybės
Tai metodas, nukreiptas skatinti pateikti kuo daugiau idėjų be ypatingų filtrų. Jis pašalina darbuotojų kliūtis ir suteikia galimybę studijuoti programą.
Kuriant idėjų priėmimo sistemą reikia atsakyti į klausimą, ko jūs norite:
– gauti nestandartinius pasiūlymus arba suformuoti darbuotojų norą nuolat galvoti apie pagerinimus?
– ryškių inovacijų ir nuolatinių mažų pagerinimų įprastuose dalykuose ir verslo procesuose?
Pagrindinis tokios programos sėkmingos veiklos rodiklis yra įprotis kritiškai žvelgti į tai, ką jis daro. Būtent toks metodas ir sukuria sinergiją kompanijos viduje formaliai ištrindamas ribas.
Tapti projektinių darbų specialistu įmanoma. Renkamos mokymo grupės. Veikite. Keiskite šį pasaulį, bet pradėkite nuo savęs.