Nuotolinis darbas. Kaip?

Būk informuotas 15
.
Nuotolinis darbas. Kaip?
.
✅ Dėl priverstinio darbuotojų perėjimo prie nuotolinio darbo atsiranda mišriųjų komandų, kurios derina nuotolinį ir fizinį dalyvavimą. Toks darbo pobūdis nusimato ilgam, todėl mokėti organizuoti veiklą – naujas privalomas bet kurio vadovo įgūdis.
.
✅ Mišriosios komandos meta vadovui tris iššūkius: vadovavimo, technologinį ir psichologinį. Dabar mūsų akyse gimsta naujas reiškinys. Tai – „užduoties apibrėžimas→ užduoties pardavimas→ atlikimo kontrolė →skatinimas (bausmė)→ darbuotojo augimas“. Jeigu jūs neinstruktuojate darbuotojo ir nemokote jo daryti teisingai, jūs gaunate tuščiaeigį sukimąsi.
.
✅ Dirbdami iš namų žmonės neturi pavirsti skaitmeniniu organizmu, platformoje „Zoom“ kalbančia galva arba mesendžerio tekstu. Kitoje ekrano pusėje sėdi gyvi žmonės, todėl keičiasi jų darbo organizavimo metodai ir kontrolė.
.
✅ Neveiksminga pateikti žmogui pusantros savaitės užduotį ir po to susisiekti su juo dėl užduoties vykdymo kontrolės. Darbuotojas gali jus neteisingai suprasti ir negauti pakankamai instrukcijų. Gerai organizuotas nuotolinis darbas – tai trumpų susitikimų metodika.
.
🔹 KOMUNIKACIJA 🔹
.
✅ Svarbiausia, vykdant nuotolinį darbą, yra komunikacijos sistema, pagrįsta aiškiais susitarimais. Reikia aptarti abipusius lūkesčius. Pavyzdžiui, nustatyti, kad per pokalbių programą „WhatsApp“ turi būti atsiliepta per 30 minučių, todėl siuntėjas atsakymo lauks pusvalandį. Būtina susitarti ir dėl to, kad bus atsiliepiama nedarbo metu. Dėl esančios galimybės susisiekti nedelsiant darbo diena netelpa į ribas „nuo 9 iki 18 val.“.
.
✅ Svarbu ir susitarti apie leistiną elgesį. Būtina aptarti, kas priimtina, o kas ne. Pavyzdžiui, vėlavimai į bendrus skambučius, kalbėjimas be vaizdo, valgymas arba gėrimas internetinių konferencijų metu.
.
Psichologinis iššūkis
.
✅ Sužlugdyti darbuotojo judėjimą į priekį gali iniciatyvos nebuvimas. Jį gali paskatinti neklystančio ir autoritarinio vadovo įvaizdis. „Jeigu mes turime Galvą, ji visuomet teisi. Jeigu Galva skiria užduotis, kam man pačiam kažką siūlyti?“ – samprotauja darbuotojas ir taip nusipurto atsakomybės dėl rezultato. Jeigu jūs rodote žmonėms, kad jie irgi turi įtakos sprendžiant įmonės reikalus, – jūs ne vadovaujate formaliai, jūs paskatinate ir juos prisiimti atsakomybę.
.
✅ Bet kuriam darbuotojui psichologiškai svarbus klausimas „Kodėl aš dirbu šioje bendrovėje, jeigu ne dėl pinigų? Vadovo užduotis – sukurti tokiam atsakymui pagrindą. Pavyzdžiui, vadovas, kuris visuomet palaikys, apsaugos, paaiškins“ arba „geriausia komanda“.
.
✅ Nuotolinis darbas tapo nauja realybe artėjantiems dešimtmečiams. Mums būtina prie jo prisitaikyti, išmokti komfortiškai gyventi ir tobulėti. Veiksmingas vystymosi instrumentas yra Tarptautinio menedžmento instituto programa, kaip įvaldyti vadybos meną. Situacinis vadybos metodas, pagrįstas valdymo struktūra „trilapis“, yra viena iš mokymo programų ir paskatino parašyti trumpą straipsnį.
.
Pasakykime tiesiai šviesiai: „Kelias į verslo ir organizacijų veiksmingumą, rezultatyvumą yra!“ Veikime!
.

Kiti mūsų straipsniai